Politika kvality

Prohlášení o politice kvality

 

1. Rozsah poskytovaných služeb

Klinické laboratoře poskytují služby v oblasti laboratorní medicíny – základní a specializovaná vyšetření v odbornostech klinická biochemie, imunologie a alergologie, lékařská mikrobiologie, hematologie, lékařská genetika. V odběrovém centru je zajišťován odběr vzorků biologického materiálu. Pověření pracovníci zajišťují interpretaci laboratorních výsledků, konzultační a konziliární činnost.
V rámci ÚLBLD působí Referenční laboratoř pro klinickou biochemii, podílející se na mezinárodním kontrolním systému v klinické biochemii a provádějící expertní činnosti pro instituce státní správy, zdravotní pojišťovny a firmy. ÚLBLD poskytuje také ambulantní služby ve specializovaných ambulancích.

2. Kvalita poskytovaných služeb

Laboratoře se zavazují pracovat dle zásad správné laboratorní praxe a uplatňovat nejnovější poznatky při realizaci laboratorních služeb.
Tento závazek zajišťujeme používáním standardních pracovních postupů, řízením preanalytických a postanalytických procesů, pravidelnou validací a verifikací používaných analytických postupů, účastí v programech externího hodnocení kvality, vedením předepsané dokumentace. Pravidelně vyhodnocujeme neshodnou práci a přijímáme nápravná opatření.
Sledujeme a zavádíme do praxe doporučení odborných společností, aktivně se podílíme na činnostech národních a mezinárodních organizací a přenášíme získané poznatky a zkušenosti do praxe.

3. Cíle systému managementu kvality

Naším cílem je poskytovat služby na nejvyšší možné úrovni.
Zajistíme informovanost zákazníků o všech laboratorních vyšetřeních prováděných v laboratoři. Pravidelně monitorujeme spokojenost zákazníka s neustálou snahou reagovat na změny a očekávání a zvyšovat úroveň poskytovaných služeb tak, abychom vyhověli nejen dnešním, ale i budoucím požadavkům.

4. Zvyšování odborné způsobilosti pracovníků

Všichni pracovníci jsou seznámeni s dokumentací v rozsahu svých činností a jsou si vědomi povinnosti vyplývající z vyhlášené politiky kvality. Jsou povinni platné postupy uplatňovat v praxi a v rámci svých odpovědností navrhovat opatření s cílem trvalého zlepšování systému managementu kvality. Pracovníci jsou zapojeni do programu kontinuálního vzdělávání.

5. Závazek trvalé shody s požadavky normy, důvěryhodnost, nestrannost

Klinické laboratoře se zavazují trvale vytvářet předpoklady a podmínky k zajištění splnění požadavků ČSN EN ISO 15189:2013.
Referenční laboratoř se zavazuje k trvalému plnění požadavků ČSN EN ISO/IEC 17025:2005.

Laboratoře se zavazují trvale kultivovat a rozvíjet systém managementu ÚLBLD ve směru posilování jeho důvěryhodnosti a nestrannosti.


Politiku kvality naplňujeme prostřednictvím dlouhodobých cílů kvality:

1. Zvyšovat odbornou způsobilost pracovníků jako jeden z předpokladů schopnosti správně realizovat postupy vyšetření.

2. Zefektivnit proces získávání zpětné vazby od lékařů, pacientů, dalších partnerů a zaměstnanců.

3. Aplikovat nové poznatky z oblasti laboratorní medicíny do rutinní praxe, zavádět nové typy vyšetření.

4. Zlepšovat komunikaci s lékaři a dalšími uživateli služeb laboratoře.

5. Zefektivnit výběr dodavatelů externích služeb a dodávek a provádět periodické hodnocení.

6. Implementovat požadavky normy ISO 15189 na další pracoviště.

Dlouhodobé cíle kvality jsou zdrojem pro stanovení cílů pro jednotlivá pracoviště.


V Praze 1. 3. 2015

Prof. MUDr. Tomáš Zima, DrSc., MBA
přednosta ÚLBLD
vedoucí Klinických laboratoří ÚLBLD
vedoucí Referenční laboratoře pro klinickou biochemii

02.06.2015  |   phara  |   zpět na Politika kvality